safari firefox chrome ie9
Safari Firefox Chrome Explorer9

Din webbläsare är för gammal för att säkerställa att bilder och design på webbsidan visas korrekt. Uppdatera till en modern webbläsare, välj bland länkarna ovanför.

Välkommen till Climaco 

Hur beställer jag från Climaco?

    • Via webshopen, www.climaco.com
    • Ring 044 700 50
    • Faxa till 044 812 00
    • E-post: [email protected]

Köp & leveransvillkor för företag

Genom att beställa varor från oss accepterar du våra villkor.

Om en artikel är restnoterad?

Normalt sett bevakar vi posten och ser till att den levereras så snart den är tillgänglig. Du betalar ingen frakt för restleveranser.

Om något i leveransen saknas eller är skadat?

Vi gör vårt yttersta för att undvika felpackningar och transportskador, men ber dig ändå göra en kontroll vid leveransen. Transportskador och/eller saknade kollin ber vi dig rapportera till transportföretagets chaufför direkt. Tag därefter kontakt med vår kundservice så vi får möjlighet att omedelbart rätta till det.

Om Climaco betalningsvillkor?

Är du fakturakund tillämpar vi 30 dagar netto från leveransdatum. Vill du ha längre kredittid, 60 dagar netto från leveransdatum, kan vi erbjuda det mot en kostnad om 1,25%. Vill du ha en kortare betalningstid, 7 dagar netto, får du en rabatt på 2%. Det är viktigt att du anger detta vid utcheckning av din beställning. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 1,75% per månad från förfallodagen. Alla priser är angivna ex moms och frakt.

Om Climacos frakt till företag

  • DB Schenker Sverige, Sverige: 225 SEK exkl moms

Hur lång är leveranstiden?

Produkter på lager skickas samma dag om order mottages innan 14:00. Vanligtvis tar det 1-2 vardagar för godset att komma fram  inom Sverige.

Leveransbestämmelser?

Vi tillämpar den Nordiska överenskommelsen NL 01 med tillägg av KYL 04. Den finns att ladda ner här

Om jag behöver returnera artiklar?

Du kan inom 14 dagar returnera felbeställda artiklar ur vårt standardsortiment. En avgift på 300 SEK utgår för denna hantering. Väljer du att sända tillbaka varan så ska varan vara i obruten förpackning och i oskadat skick. Returportot betalar du själv.För att returnera varor måste du först kontakta vår kundservice för att få ett returnummer. Samtliga artiklar måste vara oskadade i originalförpackning för att kunna vidaresäljas.

Reklamationer?

Kontakta vår kundservice inom 7 dagar efter mottagandet för att registrera reklamationen. Då kommer vi även överens om när vi kan hämta de reklamerade varorna. Så snart reklamationen är godkänd utfärdar vi en kreditnota, normalt inom två veckor.