safari firefox chrome ie9
Safari Firefox Chrome Explorer9

Din webbläsare är för gammal för att säkerställa att bilder och design på webbsidan visas korrekt. Uppdatera till en modern webbläsare, välj bland länkarna ovanför.

 

Välkommen till Climaco - the Climate Material Company

 

Hur beställer jag från Climaco?

 

Om en artikel är restnoterad?

Normalt sett bevakar vi posten och ser till att den levereras så snart den är tillgänglig. Du betalar ingen frakt för restleveranser.

 

Om något i leveransen saknas eller är skadat?

Vi gör vårt yttersta för att undvika felpackningar och transportskador, men ber dig ändå göra en kontroll vid leveransen. Transportskador och/eller saknade kollin ber vi dig rapportera till transportföretagets chaufför direkt. Tag därefter kontakt med vår kundservice så vi får möjlighet att omedelbart rätta till det.

 

Om Climaco betalningsvillkor?

Är du fakturakund tillämpar vi 30 dagar netto från leveransdatum. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 1,75% per månad från förfallodagen. Alla priser är angivna ex moms och frakt.

 

Om Climaco frakt?

    • Hela Sverige: 225 SEK
    • Hele Norge: Tillkommer export/import handlingskostnad på 625sek, samt vår Netto/Netto fraktkostnad
    • Hela Danmark*: 225 DKK
    • Hela Finland: Netto/Netto fraktkostnad

* Exklusive Grönland och Färöarna

 

Hur lång är leveranstiden?

Produkter på lager strävar vi alltid efter att skicka så snabbt som möjligt. Vanligtvis tar det 1-2 vardagar för godset att komma fram inom Sverige. Danmark 1-2 dagar, Norge 3-4 dagar, Finland 2-3 dagar

 

Leveransbestämmelser?

Vi tillämpar den Nordiska överenskommelsen NL 01 med tillägg av KYL 04. Den finns att ladda ner här

 

Om jag behöver returnera artiklar?

Du kan inom 14 dagar returnera felbeställda artiklar ur vårt standardsortiment. En avgift på 300 SEK utgår för denna hantering.För att returnera varor måste du först kontakta vår kundservice för att få ett returnummer. Samtliga artiklar måste vara oskadade i originalförpackning för att kunna vidaresäljas.

 

Reklamationer?

Kontakta vår kundservice inom 7 dagar efter mottagandet för att registrera reklamationen. Då kommer vi även överens om när vi kan hämta de reklamerade varorna. Så snart reklamationen är godkänd utfärdar vi en kreditnota, normalt inom två veckor men även upp till tre månader.Reklamationsrapport finns att ladda ner här.

 

Vill du skifta till vårt kanalsystem?

Lugn! Vi hjälper dig så ditt skifte blir så smidigt som möjligt!

Läs om hur det går till här